top of page

vakantie-tradities


Wat was dit een heerlijke vakantie. Wat was ik er aan toe! Ik probeer het gevoel nog even vast te houden want ik heb nog een heel weekend tot ik mij weer voeg bij mijn collega's die in nijpende situaties hun werk proberen te doen.


Het was heerlijk om door het bos te wandelen, te spelen met de kinderen, te schrijven, kleuren, tekenen en iedere dag een uur yoga te doen. Even bijkomen en de stress los laten.


Vakantie betekent voor mij al jaren dat ik mezelf toestemming geef voor een nieuw notitieboek. Soms is het een nieuw notitieboek kopen, soms is het beginnen in een nieuw notitieboek ook al ben ik nog bezig in andere notitieboeken.

Het is een mini-feestje voor mij; een nieuw notitieboek.


Sinds mijn kinderen een kleurtje kunnen vasthouden, krijgen zij het ook: een nieuw notitieboek. Een win-win-situatie voor mij. Want ik mag dan niet alleen een nieuwe voor mezelf uitzoeken, maar ook één voor hen.


Dit schooljaar is de oudste begonnen in Klas 1 van de Vrije School en heb ik kennis gemaakt met de kleurkrijtjes die hij gebruikt voor zijn mooie tekeningen over de letters en cijfers die hij leert. Tijdens een ouderavond mocht ik zelf met zijn krijtjes krijten om een tekening te maken voor hem en ik werd verliefd op het materiaal.

Maar ik wilde ook wel het juiste papier erbij. Toen kreeg ik een tip van de moeder van het schoolplein: bij de Action verkopen ze tekenboeken met vergelijkbaar papier als op school. Niet duur en zo groeide het idee om de krijtjes aan te schaffen en een tekenboek voor de kinderen en natuurlijk ook eentje voor mij.


Wat een goed idee was het om dit cadeau te doen. Iedere dag is er getekend. Ik nam ook mijn eigen krijtjes mee en alles is goed gebruikt. De creaties zijn geweldig.

Op de eerste pagina moesten de kinderen iets tekenen waardoor ze wisten dat het hun boek was. De oudste en ik schreven ook onze naam in het boek.


Halverwege de week na een boswandeling tekende we de paddenstoelen die we gezien hadden. Daarna bedachten we andere opdrachten voor elkaar. Zo moest ik een blad tekenen, een zeepaardje en een pauw. De oudste tekende chocola, de maan en een auto. De jongste tekende machines om ijsjes te bakken, olifanten te voeren en de wereld te verbeteren. We keken filmpjes over tekenen met krijt en probeerde het na. Hij schreef alle letters en cijfers die hij kende. Ik tekende foto's na. Iedere keer weer was het een feestje voor ons allemaal.



Een traditie die ik dus graag in ere hou.

Welke vakantietradities heb jij?




10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page